Schelpenvissers

14 juli 2014 - Torreira, Portugal

Vandaag ingepakt en op weg naar Viana do Castelo. Dat denken we nog te kennen van 37 jaar geleden maar gezien onze eerdere ervaringen maak ik me maar geen illusies. We zijn met een omweg naar het noorden van Portugal gereden nl. via de lagune achter Aveiro. Op het zandige schiereiland gingen we op zoek naar de schelpenvissers die we Torreira hebben gevonden. In het haventje werd ik eerst tegengehouden omdat ze blijkbaar geen pottenkijkers op de steiger wilden hebben maar een oude man ging zich er mee bemoeien en die zei dat ik wel foto's mocht maken. Dat was aardig en daar heb ik gelijk gebruik van gemaakt. Na de foto's in een plaatselijk restaurant geluncht. Toen verder binnendoor naar Porto maar het wilde maar niet opschieten zodat we na Porto de tolweg maar hebben genomen. De auto is uitgerust met een automatisch tolkastje. Als je onder de detectoren doorrijdt geeft hij een piepje. Dit systeem van rekeningrijden kregen we in Nederland maar niet van de grond en in Portugal werkt het gewoon. De afrekening gaat via je creditcard. De Pousada ligt op een heuvel hoog boven Viana, een prachtige locatie. Onze kamer kijkt uit over de Atlantische Oceaan. 's Avonds hebben we gegeten in de Pousada met een prachtig uitzicht over Viana en de stranden ten zuiden van de stad.

1. Truus en Mees:
    17 juli 2014
    Waren gisteren ook op het Schelpenvisserspad,maar dan bij het strand!