Viana do Castelo en Caminha

15 juli 2014 - Viana do Castelo, Portugal

Toen we wakker werden zaten we boven de wolken. Boven de wolken scheen de zon en was het heerlijk weer. Het ontbijt konden we buiten nuttigen. Eenmaal in Viana was het een stuk frisser onder de wolken. We kwamen ook hier weer het Engelse stel tegen die we in Condeixa hadden leren kennen. Ze hadden een paar goede tips van een klein kerkje en het museum, beide op het centrale plein. Het kerkje was net gesloten en zou om 15 uur weer open gaan. Het museum met klederdrachten was wel open en was leuk ingericht. We hebben nog wat rondgelopen door de straatjes van Viana en zijn naar het fort gelopen waar Viana do Castelo zijn naam aan te danken heeft. De haven was heel modern en de vissersvloot bestond voornamelijk uit krabbenvissers. Het kleine kerkje was zeker de moeite waard met zijn prachtig azuljos. Ten zuiden van de rivier de Lima, waar vroeger de camping lag, zijn we naar het prachtige zandstranden gegaan maar het was er aan de frisse kant. Het strand waar we vanuit onze kamer zicht op hebben, was erg rotsig en ook veel te koud. We zijn met de auto naar Caminha gereden waar we op een prachtig plein op een terrasje hebben gezeten. Ook hier zijn we eerder geweest maar ook hier geen "a-ha erlebnis" gehad. Blijkbaar is het te lang geleden. 's Avonds tegen tienen in Viana gegeten.

1. Nelvanderduin:
    20 juli 2014
    Dit had ik eerder ontvangen'maar dank.Hier is de temp weer wat leefbaarder.Gister 31 graden op de kleverlaan om 11 uur in de ochtend.meteen naar huis en binnen blijven met de ventilator aan.En dat al een paar dagen .Was eerst groenten wezen halen van Niels kweektuin 7 wortels mocht je meenemen goed voor in je holle kies 1 komkommertje 1kilo aardappel en bosje basilicum en 1 snoeptomaatje. grt Nel