São Pedro de Muel

21 juli 2014 - Ourém, Portugal

Ons laatste overheerlijke ontbijtje in Porto in weer in een andere kamer. Spullen ingepakt en via een leuk kustplaatsje, São Pedro de Moel, naar de heuvel van Ourém gereden waar bovenop onze volgende Pousada staat. In het kustplaatsje hebben we eerst de kliffen bekeken met daar bovenop de vuurtoren Farol do Penedo da Saudade. Het rustige badplaatsen had een leuk zandstrand met wat rotsen en veel te hoge golven om veilig te zwemmen. Op de heuvel van Ourém was het even zweten want behalve heel steil waren de laatste 200 meter erg smal. Aan beide kanten van de spiegels had ik een paar centimeter over. We waren door de Pousada al geïnformeerd over deze moeilijke laatste meters. Onze kamer had een geweldig uitzicht richting het oosten. Op de heuvel had de Pousada zelfs een zwembad waarvoor je naar een ander pand aan de overkant van de weg moest. Daar in de tuin lag een flink zwembad met een nog weidser uitzicht. 's Avonds in de Pousada gegeten waar Ingeborg iets had gekozen waar achter stond vermeld "live cooking". Er werd bij onze tafel gekookt en geflambeerd totdat het brandalarm afging. Het brandalarm ging ook weer uit en Ingeborg had de lekkerste biefstuk tot nu toe want de Portugezen maken van elke biefstuk een keiharde braadlap. Het was wel een heel gedoe rond onze tafel met een serveerster plus stagiaire en een kok plus stagiaire en een brandalarm.

1. Nelvanderduin:
    25 juli 2014
    Nou Spannend zo'n biefstuk.weer leuke foto's.wij hebben ook gezellig gegeten niet met Floris 'maar Niels en Sharissa hadden wel zin om samen met Susanne bij mij te eten.grt Nel