Romeinen en Duitsers

13 juli 2014 - Condeixa-A-Nova, Portugal

Vlakbij Condeixa ligt een oude, grote Romeinse nederzetting waar sinds 1930 opgravingen worden verricht. De laatste jaren is het toegankelijk gemaakt met een museum en wandelpaden. Het was er erg rustig en erg warm maar er waren mooie overblijfselen te zien. We hebben er een aantal uur rondgelopen en zijn toen naar een klein plaatsje in de buurt gereden; Penela. Onderweg hebben we nog luchtfoto's proberen te maken van een kasteel. We hadden geen zin om er heen te lopen en op de foto is te zien dat er nog maar één muur overeind stond; Castelo de Germanelo. Door het heuvelachtige landschap was de wind erg onvoorspelbaar en gedroeg de vlieger zich vreemd.
In Penela hebben we eerst een sandwich gegeten en zijn toen de heuvel opgelopen naar een "arendsnest" wat hoog boven het dorp ligt. Het fort was erg strategisch gebouwd en keek uit over het hele dal. Het was best wel warm vandaag en we vonden het wel genoeg voor vandaag. In het hotel hebben we bij het zwembad gelegen en ook daar nog geprobeerd wat luchtfoto's te maken maar veel meer dan het dak van het hotel is het niet geworden. De wind was ook hier te onvoorspelbaar. 's Avonds hebben we, op aanraden van een Engels stel, een ander restaurant opgezocht in Condeixa. Maar op zondag is alles dicht of ze hadden geen personeel. Dus we zijn weer in het restaurant van gisten beland. Na het eten de finale van het WK tussen Duitsland en Argentinië bekeken op het grote scherm op het plein. De Portugezen waren voor Argentinië dat was wel duidelijk. Waarom ze voor Argentinië zijn, is mij niet duidelijk want tussen de Brazilianen en de Argentijnen botert het niet altijd. De verlenging en de winst van Duitsland hebben we verder in het hotel bekeken maar het zal op het plein wel heel rustig zijn geweest. Voor het eerst dat een Europees team de WK wint op Zuid-Amerikaanse grond.

1. Nelvanderduin:
    16 juli 2014
    leuk hoor dat is weer wat anders en dan je eigen gang bepalen met auto ook prettig.Vandaag textiel dag in Hoorn geweest .Het is een warme dag geweest en het beloofd nog warmer te worden een paar dagen.Ik heb de ventilator aan staan.bedankt en nog veel leuke dagen en ontdekkingen.
    grt Nel