Citroen ophalen

11 juli 2014 - Condeixa-A-Nova, Portugal

Ons laatste overheerlijke ontbijtje buiten gegeten voor het Paleis in de tuin. Het lijkt erop dat er wordt bijgehouden waar je de vorige keer hebt gezeten want we hebben 4x in een andere kamer of buiten gegeten. Want je wordt hier, in overleg, een tafel toegewezen met een ober die je goed in de gaten houdt. Het ontbijt in dit paleis gaan we zeker missen. Na het ontbijt snel de koffers inpakken en Ingeborg heeft een lekkere ligbank in de tuin gezocht om te gaan lezen en ik ben op weg gegaan om de auto op te halen op de luchthaven. Ik heb de oude tram maar genomen en had een leuke zitplaats naast het open raam. Uitgestapt bij Cais do Sodre en omdat de aerobus bijna zou komen daar maar op gewacht. Die kwam dus niet tot grote ergernis van een aantal mensen. Na 10 min. de metro genomen. De metro is nog vrij nieuw met prachtige ruime en schone stations. Op de luchthaven lange rijen bij de autoverhuurbedrijven behalve bij Herz. Ik was gelijk aan de beurt en zoals gebruikelijk bij dit soort bedrijven proberen ze je eerst een grotere auto te verhuren. Allemaal niet nodig en na een korte wandeling kon ik de Citroen ophalen uit de parkeergarage. De nieuwe TomTom kon gelijk aan het werk en na enkele kilometers werd het al filerijden op de rondweg. Ter hoogte van het hotel moest ik van de rondweg af en kon ik weer doorrijden. Bij het hotel stond er gelijk iemand bij de auto die de bagage voor ons ging ophalen uit onze kamer. Ik ben maar even meegelopen want Ik moest nog uitchecken en Ingeborg ophalen uit de tuin. We zaten eigenlijk al snel op de snelweg naar Coimbra. Omdat we laat zijn vertrokken uit Lissabon hebben we besloten om gelijk door te rijden en alleen even te stoppen om te lunchen. We konden om 15 uur gelijk inchecken in de Pousada Comdeixa-a-Nova. De Pousada. Het lijkt allemaal nieuw van binnen en van buiten maar het zou ook grondig gerestaureerd kunnen zijn. De kamers zijn erg ruim met een fantastisch uitzicht naar het westen. De tuin is erg groot en aan het einde van de tuin ligt het zwembad. We hebben ons gelijk aangemeld voor de barbecue van vanavond.
Handdoeken opgehaald bij de receptie en toen naar het zwembad. De barbecue, met muziek, was uit een goed hart maar een beetje amateuristisch. De muziek uit de boxen was te hard en te blikkerig. Het vlees en de vis, uiteraard sardientjes, waren lekker. Alleen de worstjes waren zwart en die hebben we maar laten liggen. Later kwamen er nog lekkere worstjes. De wijn zat bij de prijs in en het uitzicht met de ondergaande zon ook. We werden ook nog verwend met een dessert en koffie. Er zijn bijna geen gasten in deze Pousada; ruim gerekend max. 30. Het is ook nog geen seizoen en in Nederland waren wij de eerste regio die op vakantie ging dus het zal de komende weken wel drukker worden.

1. Nelvanderduin:
    14 juli 2014
    Ja de metro daar hebben Morena en ik ook veel mee gereisd.veel plezier nog .
    groetjes Nel