Lissabon

8 juli 2014 - Lissabon, Portugal

Het is altijd weer verrassend wakker worden als je het donker bent aangekomen. Het hotel is in oude stijl, de tuin is prachtig en we hebben een groot balkon met zitje wat op de tuin uitkijkt. Er vliegen wel landende vliegtuigen over ons hoofd maar daar heeft heel Lissabon last van. Het hotel is verder een oase van rust en groen in de stad. We hadden een uitgebreid ontbijtbuffet. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo uitgebreid heb gezien. Ook wel een beetje overdreven dat als je van tafel opstaat gelijk je bord en bestek worden rgewisseld en er bij elk kopje koffie wordt gevraagd of je een schoon kopje wilt. Het hele hotel is erg mooi maar het hoofdgebouw, receptie en entrée voor auto's springen er uit. Een korte wandeling door de tuin gemaakt die erg mooi is aangelegd. Het zwembad ligt verdiept in de tuin zodat je het bij de kamer niet kan horen. Niet dat het erg is maar er is wel over nagedacht. De shuttle service naar het centrum mistten we in eerste instantie omdat we een probleem met ons kluisje hadden. Anderhalf uur later gaat er weer één. Eerst maar even de heuvel af naar de Taag waar we bijna onder de brug op een bankje hebben gezeten, foto's gemaakt en naar de vissers nebben gekeken. Je kon de vissen zien zwemmen maar in de haakjes beten ze niet. Terug de heuvel op voor het busje naar het centrum. Gelijk een afspraak gemaakt over hoe laat we opgehaald wilden worden. Even verkennend door de stad geslenterd, heuvels beklommen, gewinkeld en sardientjes gegeten. Op het grote plein aan het water staat het scherm voor het WK voetbal. Hoewel Portugal is uitgeschakeld ga ik ervan uit dat de komende wedstrijden ook hier getoond worden, al was het maar voor de toeristen. Nog even op een terrasje gezeten voordat het hotelbusje ons weer op kwam halen. 's Avonds hebben we in het hotel gegeten maar dat was gelijk de laatste keer. Het was heerlijk eten en de bediening was geweldig maar er hing een beetje te luxe sfeertje. Het deed me weer denken aan mijn Cannes ervaring in het Carlton hotel. Ingeborg kreeg bv. de kaart zonder prijzen en ik de kaart met prijzen. Er stond een voorgerecht op van 300 euro, wel met kaviaar. In het begin waren we alleen maar volgens onze aardige tafeldame zijn de Portugezen wel gewoon om 8 uur te gaan eten, alleen vandaag even niet. Van het restaurant naar de bar en voordat we zaten, was het al 1-0 voor Duitsland. Ingeborg gaat even naar het toilet in onze kamer en komt terug en het is al 4-0. De Portugezen in het hotel waren voor Brazilië maar voor de rust, 5-0 voor Duitsland, waren ze allemaal vertrokken. Wij hebben de wedstrijd afgekeken en zijn toen naar onze kamer gegaan.

1. Nelvanderduin:
    12 juli 2014
    Bedankt voor het verslag.hier was het gister wat eenvoudiger met het eten .niet de mogelijkheid om kaviaar te kiezen.gezellig brocolie met zalm.

groetjes Nel