Batalha

22 juli 2014 - Batalha, Portugal

Nooit van gehoord, in the middle of nowhere en al op de wereld erfgoedlijst sinds 1983. Het ligt 20 km westelijk van onze heuvel in Ourém en ook vlakbij Fatima, een vaag pelgrimsoord waar Maria is verschenen. Overigens na Lourdes het drukste pelgrimsoord met een plein wat 3x groter is dan de Sint Pieter. Wij gaan naar het klooster van Batalha en zijn verrast door de grootte en witgele kleur van de bouwstenen. Gewoon gratis parkeren, wel een kaartje kopen voor een schamel bedrag een bijna geen mensen. Een prachtig bouwwerk wat we uitgebreid hebben bekeken en later lekker naar het zwembad waar we wat hebben gelezen. 's Avonds naar het dorp waar geen restaurant te vinden was en toen we er ėėn hadden gevonden wilde hij alleen maar een sandwich klaar maken. Op goed geluk naar een volgend dorp waar er alleen dichtgetimmerde restaurants waren en in weer een volgend dorp vonden we iets waar we allerhartelijkst werden ontvangen. TV aan maar dat is gebruikelijk in Portugal. De man bediende ons en zijn vrouw in de keuken die erg trots was op wat ze had gemaakt en het was inderdaad lekker. Met een halve fles wijn was de rekening 13,50 euro; belachelijk. Zo komt Portugal nooit uit se crisis.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl